Økonomi

Prisen for et efterskoleophold bestemmes af forældrenes indkomstforhold da efterskoleelever er berettiget til statsstøtte, der fratrækkes skolens ugepris. Støtten beregnes efter forældreindkomsten og tager udgangspunkt i indkomsten 2 år før skolestart.

Prisen betales i 10 rater – startende fra Juli og opkræves af skolen (her er statsstøtten fratrukket på forhånd). Prisen pr. uge på Baaring Efterskole udgør i skoleåret 24/25 kroner 2.850,-, hvorfra der trækkes statsstøtte.

Beregn selv statsstøtten på Efterskoleforeningensside:

Beregn pris her.

Her kan du også kan læse mere om pris, egenbetaling og støttemuligheder.

På Baaring Efterskole er prisen ALL INCLUSIVE og dækker således alle udgifterne til hele skoleåret: kost, logi, materialer, ekskursioner, rejser og SOLOUNDERVISNING!

Hvis du har brug  for yderligere økonomisk støtte modtager alle efterskoler i Danmark hvert år en pulje fra staten, der er øremærket til forældre, der har meget svært ved at finansiere et efterskoleophold.

Puljen hedder individuel supplerende støtte og søges udover den almindelige statslige elevstøtte.

Tøv ikke med at kontakte skolen på tlf. 64 48 11 08 hvis du vil vide mere om individuel støtte eller om økonomi og dine muligheder generelt.

Ansøgningsskema til elevstøtte findes i menuen under officielt

Vi står klar til at hjælpe og fortælle, og har altid kaffe på kanden, hvis du har lyst til at kigge forbi!

Musik, uddannelse & oplevelser for livet

"Det år lærte mig at hvile i mig selv både på scenen og socialt, og det har givet mig nogle venskaber og minder, som jeg aldrig vil være for uden" - Ida Falbe-Hansen, årgang 17/18