Vores sidefag

Sidefag vælges for et halvt år ad gangen, og fylder 3 timer i dit ugeskema

Dans

OPTRÆDEN OG ØVELSE

Med dans som sidefag arbejder vi med stilarter som hiphop, street, moderne dans og jazz.

Vi har et seriøst ambitionsniveau, men sætter altid tempo og sværhedsgrad efter deltagerne på holdet.

I løbet af året laver vi flere forskellige produktioner og danseshows, som alle er med prof. scene-setup, lys og lyd!

Du kommer til at rykke dig og du kommer til at have det sjovt!

Gastronomi

LÆR OM SMAG(E)

Vi arbejder med nye og spændende retter og får styr på pizzabunden og bechamelsaucen.

Vi afprøver forskellige desserter, lærer at lave bolcher, og bager brød helt fra bunden med vores egen surdej.

Lær om smag, umami, sundhed og ikke mindst grøn og bæredygtig mad.

Spiser du ikke kød, kan du sagtens vælge faget alligevel, da vi selvfølgelig tager hensyn til dette.

MGK-forberedelse

MUSIK OG FREMTIDEN

Overvejer du en fremtid på et af landets MGK-centre?

Så er vi parat til at hjælpe med alle de forskellige discipliner der skal til. Vi er flere der har været gennem samme mølle og ved præcis hvor fokus skal lægges i hørelære, teori, nodelæsning mv.

Sangskrivning

FÅ DIT EGET UDTRYK

Vi mener sangskrivning er relevant for alle, og tilbyder det som sidefag til alle jer, der ikke har valgt det som hovedfag.

Sangskriverfaget omhandler alle facetter af sangskrivningens kunst og byder på undervisning i tekstskrivning, sammensætning af akkorder, skrive- & kompositionsøvelser, arrangement samt inspiration fra vores tilknyttede undervisere der alle har en aktiv sangskriverkarriere og masser af erfaring at øse ud af. 3 ugentlige lektioner, undervisning både på hold og individuelt.

Målet er at give eleven midler til at fortælle alle de historier de måtte have på hjertet og i ærmet.

Band

SAMMENSPIL DER RYKKER

Har du hovedfag som sangskriver, producer eller elektronisk musiker, har du her muligheden for at indgå i sammenspil i et band.

Selvom dit hovefokus er på f.eks musikproduktion er det altid sundt at vide hvad der sker i bandet man skal producere.

Her er chancen for helt nede på jorden sammenspilsundervisning og indblik i de forskellige instrumenter.

LYD & LYS

MUSIK ER OGSÅ TEKNIK

Lyd og lys handler om alle tingene rundt om musikken til en koncert. Dvs røgmaskine, blinkene lamper, sceneopsætning samt liveafvikling af lyd.

Det er elever i dette fag vi trækker på hver gang der er koncert, caféaften eller vi er på vores årlige turné.

Jazz

JAZZ MED KANT

Jazz er til dig der gerne vil arbejde intenst med jazzgenren, udvidede skalaer og improvisation.

Vi har et samarbejde med det københavnske jazz- og improvisationskollektiv Barefoot Records.

Du vil få tilknyttet en fast lærer men også få gæsteundervisere i forskellige perioder i løbet af året.