Vores valgfag

Valgfag vælges for et halvt år ad gangen, og fylder 2 timer i dit ugeskema.

FILM OG MEDIE

TÆNK I HELHEDSUDTRYK

På dette valgfag kan du lære om at skabe film og billeder, og allervigtigst – prøve idéer af i praksis. Det kan være til musikvideoer til din egen og andres musik, at tage band- og portrætfotos, lave flyers og plakater til koncerter, sætte en hjemmeside op til dit band eller skabe en sammenhængende visuel identitet på tværs af alle dine medier.

Nak og Æd

UDENDØRS OG BÅL

I Nak & Æd lærer vi både om fisk, fasaner og spiselige planter. Den danske natur byder på mange ting hvis man ved hvad man leder efter. Vil du flå en fasan sammen med vores lokale jæger? Eller skal du lære at lave pesto af ramsløg nede fra skoven? Vi laver maden i vores udekøkken over bålet i støbejerngryder og pander. Spiser du ikke kød, kan du sagtens vælge faget alligevel, da vi selvfølgelig tager hensyn til dette.

Redesign

GENBRUG OG TRÅD

Vi lærer at sy vores eget tøj skabt af genbrugsmaterialer. Vi bryder med brug-og-smid-ud tankegangen og sætter fokus på upcycling, redesign og bæredygtighed. Kreativiteten er i højsædet, når vi skaber vores egne unikakreationer. Vi lærer også at fremstille smykker i forskellige tilgængelige og bæredygtige materialer.

Yoga og mindfullness

FÅ STYR PÅ SINDET

Yoga er for alle og handler om at være – ikke om at præstere Vi laver fysiske yogaøvelser med masser af stræk, og vi afslutter hver gang med en mindfulnessøvelse. Yoga og mindfullness hjælper med at at få styr på tanker, sind og krop.

Ridning

OP PÅ HESTEN

Ridning kan vælges af alle uanset om du har erfaring eller eget udstyr. Har du hest med hjemmefra, kan vi lave en aftale med rideskolen, som ligger rundt om hjørnet om staldplads – det er også her undervisningen foregår.

Der er mange smukke rutemuligheder i Baaring.

Idræt

SUNDT FOR KROP OG SIND

Efterskolen råder over en  gymnastiksal, et fitnessrum, en udendørs volleyballbane samt en kæmpe park med mulighed for at dyrke forskellig sport. Vi har også et samarbejde med den lokale boldklub og adgang til deres kunstgræsbane, tennisbaner og almindelige boldbaner. Derudover er her masser af skøn natur til udendørs fitness og løberuter.

Musical

SING TO YOUR HEARTS CONTENT

For dig der elsker at udtrykke dig og stå på en scene. Du får undervisning i sang, performance og drama. Vi arbejder hen imod forskellige showcases og forestillinger. Vi styrker dine evner, så du kan blive en rigtig musicalperformer. Vi laver også vores egen musical.

Ukuleleband

LILLE GUITAR, STORE MULIGHEDER

Vi lærer teknik, akkorder og det at spille sammen. Det er pivsjovt og udfordrende at spille ukulele, og det kommer hurtigt til at lyde af rigtig meget! For dig der elsker sjov, ballade og musik.

Benedicte på Baaring musikefterskole

Start dit efterskole eventyr

"Det år lærte mig at hvile i mig selv både på scenen og socialt, og det har givet mig nogle venskaber og minder, som jeg aldrig vil være for uden" - Ida Falbe-Hansen, årgang 17/18