Vores forstanderpar for Baaring Musikefterskole

Forstanderparret Ask & Margrethe har både musikken, undervisningen og efterskolelivet dybt i årene og under neglene. Begge har studeret på musikkonservatoriet, og har siden hængt sammen som par og nu også arbejdsmæssigt.

Ask Nørholm

Ask er uddannet med guitar som hovedfag, og har siden 2008 været aktiv i det danske musikmiljø både som sangskriver i eget navn og som sideman i forskellige bands og orkestre.

Ask er bla. medstifter af det københavnske freejazz/improvisations kollektiv og pladeselskab Barefoot-Records.

Ask har arbejdet med musikundervisning på musikskoler, ungdomsskoler mm. siden 2005 og har bla. været ansat som musiklærer på Den Rytmiske Efterskole i 8 år.

Margrethe Ingemann

Margrethe er uddannet sanger og sangpædagog, og har sideløbende med pædagogisk arbejde haft en udøvende musikkarriere i 15 år.

Margrethe har stor fokus på kroppen, mindfulness og ligevægt, i forhold til at få det bedste frem i musikken og stemmen.

Ved siden af musikken har Margrethe en stor interesse for gastronomi og bæredygtighed i forhold til råvarer, sundhed og ernæring.

Ask og Margrethe har 2 børn, én hund og én kat, som alle også har deres daglige gang på skolen. På efterskoleåret hos os bliver du en del af skolefamilien lige såvel som de ansattes familier som bebor tjenesteboligerne på skolen.

Ask og Margrethe har mange gange før fået hjælp til hundeluftning og andet af søde efterskoleelever.

Musik, uddannelse & oplevelser for livet

Det år lærte mig at hvile i mig selv både på scenen og socialt, og det har givet mig nogle venskaber og minder, som jeg aldrig vil være for uden. – Ida Falbe-Hansen, årgang 17/18

Rebekka
Bedste musikefterskole
“Jeg valgte Baaring, da jeg søgte en kombination af et varmt og hjemligt fællesskab og høj professionalisme i både kreativ og faglig undervisning med grobund i musikken.

I dag er nogen mine bedste venner fra Baaring, selvom vi uddannelsesmæssigt er gået hver vores retning i livet, da fundamentet netop er bygget på kærlighed til musik.”

Rebekka Nordquist, årgang 14/15