Hovedfag

Hovedfag fylder 4 timer om ugen i dit skema

Du følger undervisningen igennem hele året i alle almindelige skoleuger

Musiker

BAND / SAMMENSPIL / GENREKENDSKAB / IMPROVISATION

 

Musikerhovedfag er til dig, der vil indgå i bandsammenhæng som instrumentalist.

 

Med 4 ugentlige lektioner er der tid til at gå i dybden med kunsten at spille sammen, samt få opøvet repertoire til vores koncerter og caféarrangementer. Alle typer instrumenter er velkomne.

 

Rytmisk musik er baseret på improvisation og interaktion mellem musikerne.

 

Med udgangspunkt i det skabende og umiddelbare skal der spilles, lyttes, grines, leges og svedes gennem processen, for at opdage, hvad der virkelig får musikken til at swinge.

 

Alle musikerelever placeres på sammenspilshold, der i sammensætning tager hensyn til den enkeltes forudsætninger.

Sanger

PERFORMANCE / BAND / SANGTEKNIK / VOKALKOR

 

Stemmens potentiale skal udforskes og eleven udvikler sine evner som sanger i en fælles proces med andre. Der skal eksperimenteres med stemmens musikalske udtryk og forskellige vokale roller.

 

Sangerhovedfag indebærer undervisning i forskellig sangteknik, stemmepleje, performance, teatersang, improvisation og vokalkor, samt regulær bandundervisning i samarbejde med musikerfaget.

 

Alle vil blive tilknyttet et sammenspilshold hvor man vil indgå som solist og korsanger. 2 ugentlige lektioner i hovedfaget + 2 ugentlige lektioner med band

Sangskriver

TEKSTSKRIVNING / KOMPOSITION / FØLELSER / NÆSTE HIT

 

Sangskriverfaget omhandler alle facetter af sangskrivningens kunst og byder på undervisning i tekstskrivning, sammensætning af akkorder, skrive- & kompositionsøvelser.

 

Sang arrangement samt inspiration fra vores tilknyttede undervisere der alle har en aktiv sangskriverkarriere og masser af erfaring at øse ud af.

 

4 ugentlige lektioner, undervisning både på hold og individuelt. Målet er at give eleven midler til at fortælle alle de historier de måtte have på hjertet og i ærmet.

Producer

INDSPILNING / LYDMIX / MIKROFONER / MUSIKPRODUKTION

 

Musikproduktion er mindst ligeså vigtigt som aktivt at udøve musikken. Her arbejder vi med indspilningsteknik, kendskab til mikrofoner og andet grej.

 

Hvad er et hit, og hvorfor er det et hit, hvilke virkemidler har produceren at gøre godt med i en professionel indspilningssituation?

 

Hvad løfter sangen og hvilken retning skal nummeret tage?

 

Undervisningen foregår i vores eget studie og drejer sig om indspilningsteknik, læren om mikrofontyper og placering. Producereleverne tager kørekort til studiet og det kan frit benyttes i fritiden. Vi arbejder typisk med programmet Pro Tools og undervisningen er fordelt på 4 ugentlige lektioner – både på hold og individuelt.

 

Målet er at give eleven midler til at fortælle alle de historier de måtte have på hjertet og i ærmet.

Beat-maker

TRACKS / BEATS / LYDKUNST / LIVE PERFORMANCE

 

Roder du med Ableton Live eller lignende? Synes du Midi er fedt? Ønsker du at bruge din computer som instrument til at lave dine egne tracks og beats?

 

Vi arbejder med alle aspekter af computermusik og beats samt kendskab til lyd og lydafvikling generelt med masser af både teori og praksis.

Rebekka
Bedste musikefterskole
“Jeg valgte Baaring, da jeg søgte en kombination af et varmt og hjemligt fællesskab og høj professionalisme i både kreativ og faglig undervisning med grobund i musikken.

I dag er nogen mine bedste venner fra Baaring, selvom vi uddannelsesmæssigt er gået hver vores retning i livet, da fundamentet netop er bygget på kærlighed til musik.”

Rebekka Nordquist, årgang 14/15
Benedicte
Jeg er meget optaget af at udvikle mig musikalsk
Sidste år var mit mål, at jeg gerne ville gå på musikefterskole og være sammen med andre, der havde den samme interesse.

I år er jeg derudover meget optaget af at udvikle mig musikalsk.'

Benedicte, 10. kl. 2-årselev 22/23
Marie
Bedste Musikefterskole i Danmark - det er så fedt
Det allerbedste ved at gå på Baaring Efterskole er helt klart fællesskabet.

Der spilles musik på kryds og tværs af køn, årgange og fagligt niveau.

Det er så fedt.

Marie, 9. kl. 22/23
Oliver
Det var egentlig et nemt valg
Jeg har været på camp her tidligere, og så havde jeg ikke behov for at kigge på andre efterskoler.

Kærlighed ved første blik.

Oliver, 10. kl. 22/23
Frederik
Bedste Musikefterskole
Jeg valgte Baaring musikefterskole grundet den seriøsitet der er omkring musikken.

Du har plads til at drømme og gøre musikken til lige præcis det som man gerne vil have den til at være.

Jeg spiller fortsat masser af musik og havde nok ikke holdt ved, hvis det ikke var for Baaring efterskole.

Frederik Blicher, årgang 17/18

Josephine
Musik er et frirum
Det er der jeg kan trække vejret igen, hvis jeg føler jeg ikke kan få luft ude i den virkelige verden.

Derfor har jeg også valgt prøvefri 10.kl, for at kunne have fokus på musikken i stedet for prøverne til sommer.

Josephine, 10. Decim 22/23