Koncerter og events

Dit efterskoleår er fyldt med koncerter, foredrag og events. Nogle er obligatoriske, mens andre arrangementer er valgfrie. Nogle er kun for dig, mens andre er med gæster udefra. Her kan du læse lidt mere om, hvad du kan forvente af dit efterskoleår.

Koncerter udefra

Hvert år får vi besøg af kunstnere udefra. Du kan se frem til 8-10 koncerter, hvor forskellige slags artister og musikere kommer og synger og spiller – eller inviterer alle elever til at deltage i en workshop.

Her kan du forvente musikere og artister med forskellige karakterer, så du får indblik i mange forskellige genrer og måske får øjnene op for nye ting, du kunne være interesseret i. Derfor ser vi også koncerterne som en del af din musikuddannelse her på Baaring.

Se årets koncertkalender her.

Jamcafé

Én aften om måneden har vi åben Jamcafé i Musikhuset. Her får du mulighed for at vise, hvad du arbejder med for tiden – både i solo eller med dit band. Du kan spille din nyskrevne sang for dine kammerater eller bare jamme derudaf med de andre.

Eleverne har selv ansvaret for at tilrettelægge og planlægge jamcaféen. Udover at det naturligvis er et hyggeligt initiativ, så er det også et godt sted at øve sig i at synge eller spille for andre. Her kan du være sikker på, at du har dine kammeraters støtte hele vejen.

Dine koncerter

Du kommer til at medvirke i mange forskellige koncerter i løbet af dit efterskoleår her på Baaring. Ud over vores Danmarksturné, hvor vi er rundt på de store spillesteder, giver vi også koncerter på skoler og i kirker – og på efterskolen til projekter og andre arrangementer.

Koncerterne er med til at udvikle dig både musikalsk og personligt og skaber masser af fællesskab. Igennem året arbejder vi med sceneoptræden og performance, så du kan føle dig sikker og komfortabel på scenen.

Vi starter fra begyndelsen og sammen arbejder vi os frem. Selvom det kan være grænseoverskridende i starten, vil du på sigt opleve, at det er virkelig fedt og berigende at spille og performe.